Η παρέμβαση μετά από τραυματικά ή καταστροφικά γεγονότα που επηρεάζουν μια ολόκληρη κοινότητα, υλοποιείται μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας ή Υγείας και αποβλέπει στη διαχείριση της κρίσης και όταν είναι εφικτό, στη διαχρονική στήριξη μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την στήριξη παιδιού μετά από καταστροφικό γεγονός, παρακαλούμε πατήστε εδώ.
Από την ίδρυσή της η Μέριμνα έχει αναλάβει, μετά από αίτημα του Υπουργείου Παιδείας και Υγείας, τρεις ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις σε σχολικές κοινότητες που είχαν επηρεαστεί από τραυματικά γεγονότα :
Την παρέμβαση ανέλαβε η Μέριμνα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους που παρακολουθούσαν ένα χρηματοτοδοτούμενο επιμρφωτικό πρόγραμμα (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) με τίτλο: «Ευαισθητοποίηση και κατάρτιση επαγγελματιών παιδείας υγείας στην υποστήριξη παιδιών που αντιμετωπίζουν αρρώστια ή/και θάνατο στη ζωή τους»
Στα πλαίσια της παρέμβασης που ανέλαβε η Μέριμνα μετά το θάνατο 7 μαθητών, συνεργάστηκε με τα εννέα σχολεία της Φαρκαδόνας και υλοποιήθηκαν πολλές δράσεις με μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και εκπροσώπους του δήμου. Η συνεργασία αυτή διευκόλυνε την επεξεργασία των τραυματικών εμπειριών που είχαν βιώσει και καταγράφηκε σε ένα ντοκυμαντερ «Το χρονικό μιας Διαδρομής» το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας στην αναγνώριση και αποτελεσματική αντιμετώπιση τραυματικών εμπειριών.
Η Μέριμνα ανέλαβε την ψυχολογική αξιολόγηση και διαχείριση των ψυχολογικών επιπτώσεων που είχαν οι πυρκαγιές στους μαθητές και εκπαιδευτικούς 120 σχολείων του Πύργου και της Αμαλιάδας, Πελοποννήσου. Στα πλαίσια της παρέμβασης υλοποιήθηκαν σεμινάρια και ημερίδες για εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και επαγγελματίες ψυχικής υγείας της περιοχής. Επίσης τα στελέχη της Μέριμνας προσέφεραν ένα ετήσιο πρόγραμμα επιμόρφωσης στη «Διαχείριση κρίσεων στο σχολείο» προκειμένου οι διευθυντές και διαμεσολαβητές- εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν να διαμορφώσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης κρίσεων το οποίο έβαλαν σε αφορμή στο σχολείο τους. Τέλος, η Μέριμνα υλοποίησε ένα πρόγραμμα κοινωνικής δράσης για παιδιά και εφήβους αφιερωμένο στον Κύκλο της Ζωής: «Πράσινη κλωστή δεμένη σ’ένα δέντρο τυλιγμένη….» Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές που είχαν εκτεθεί στις πυρκαγιές προσκλήθηκαν να γράψουν, να ζωγραφίσουν και να κατασκευάσουν δέντρα που αφηγούνται τις ιστορίες τους. Στη συνέχεια, μοιράστηκαν με μαθητές άλλων σχολείων της χώρας τις τα έργα τους. Η υλοποίηση βασίστηκε σε υλικό και οδηγίες που σχεδιάστηκαν και χορηγήθηκαν από τη Μέριμνα.
ttt
Καταστροφική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική.
Δημοσίευση κειμένου «Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές: Χρήσιμες συμβουλές για γονείς» στο Facebook της Μέριμνας, με περισσότερες από 4.500 κοινοποιήσεις. Ανάρτηση στη ιστοσελίδα σχετικού εντύπου.
Ενεργοποίηση της επιτροπής διαχείρισης κρίσεων της Μέριμνας και σχεδιασμός δράσεων για τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας όσον αφορά τη διαθεσιμότητα της Μέριμνας για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Έκδοση «Δελτίου Τύπου» με τις ενέργειες της Μέριμνας.
Συνέντευξη στην ΕΡΑ 1ο Πρόγραμμα, της ψυχολόγου του Συμβουλευτικού Κέντρου κας Ε. Μπιτσάκου, σχετικά με τις ψυχικές επιπτώσεις και στήριξη των παιδιών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.
Συνέντευξη της υπεύθυνης του Συμβουλευτικού Κέντρου κας Ε. Ράλλη στην τηλεοπτική εκπομπή «Πρωϊνή Ενημέρωση» της ΕΡΤ 1 & στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «Κόκκινο».
Δημοσίευση δισέλιδου άρθρου της Δ. Παπαδάτου στην «Εφημερίδα των Συντακτών» με τίτλο: «Πώς στηρίζουμε τα παιδιά μετά από μια καταστροφή» http://www.efsyn.gr/arthro/pos-stirizoyme-ta-paidia-epeita-apo-mia-katastrofi
Οι ακόλουθες δράσεις υλοποιήθηκαν με χρηματοδότηση από την UNICEF:
1. Λειτουργία Συμβουλευτικού Κέντρου Στήριξης στο Πένθος για τις οικογένειες των πληγέντων
2. Λειτουργία Τηλεφωνικής Γραμμής Στήριξης για τις οικογένειες των πληγέντων
3. Συγγραφή και εκτύπωση δύο πληροφοριακών εντύπων:
• «Στήριξη μαθητών μετά από ένα καταστροφικό γεγονός: Οδηγίες για εκπαιδευτικούς»
• «Στήριξη παιδιών μετά από καταστροφικό γεγονός: Οδηγίες για γονείς»
Ημερίδα για 24 σχολεία, στην οποία συμμετείχαν 177 εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι προσχολικής αγωγής και Α’βάθμιας εκπαίδευσης στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Μάκρης.
Συμβουλευτική σε εκπαιδευτικούς και οργάνωση παρέμβασης σε 2 σχολεία της Αττικής που είχαν βιώσει απώλεια μαθητού ή εκπαιδευτικού στην πυρκαγιά.
Συνεχίζεται η παροχή δωρεάν ψυχολογικής στήριξης σε οικογένειες παιδιών που έχουν βιώσει απώλεια αγαπημένου προσώπου, ή απειλήθηκε η ζωή τους στις πυρκαγιές.